С разпореждане на министъра на транспорта е наредено всички дружества от системата на Министерството на транспорта с повишено внимание да извършват своите дейности по сигурността. Това включва пощенските клонове, летищата, автогарите, жп гарите. Препоръчали сме на ръководителите на самите предприятия да проведат допълнителни инструктажи на своите служители, така че да завишим вниманието върху възможни инциденти, каза заместник-министърът на транспорта Антон Гинев в интервю за предаването "Неделя 150".
Гражданите би трябвало да бъдат по-наблюдателни и при възникване на някакво съмнение от тяхна страна – ако видят изоставени багажи, съмнителни лица – да уведомяват било нашите служители, било служителите на МВР, така че да се извършват проверки, добави той.
По отношение на спрените влакове, заместник-министърът обясни: Причините за това действие се коренят в намалените средства по договора за задължителна обществена услуга между държавата и "БДЖ – Пътнически превози" с около 23%, т.е. колегите от БДЖ трябва да намерят начин коя е формулата за свиване на разходите на БДЖ с 40 млн. лв. От 12-и януари се спира движението на 38 влака и се редуцират дължините на трасетата на още 12 влака. Във вземането на това решение сме съобразили, че не допускаме нито едно населено място да остане без железопътен превоз. Спрените влакове са най-ниско ефективните в системата за момента, а именно приходите от тяхната работа са пренебрежимо малки. Това ще предизвика неудобство за част от населението и ние сме готови да изслушаме всички конструктивни мерки по тази тема било на синдикати, на неправителствен сектор, общини или на граждани, но такива до момента не сме получили освен протестна декларация от граждани или общини.
Гинев посочи, че министерството е изпратило до Агенцията за приватизация и следприватизационен контрол решението си за обявяване на процедура за приватизация на "БДЖ – Товарни превози": Необходимостта от това действие е, че това е свързано с цялостен план за оздравяване на жп транспорт, така че държавата да концентрира усилията си върху развитието на пътническите превози. Надявам се това да се случи в рамките на тази година. Друг е въпросът, че трябва да се яви качествен инвеститор за приватизацията на "БДЖ-Товарни превози".
Цялото интервю на Лили Маринкова с Антон Гинев чуйте в звуковия файл.