Най-често пациентите се жалват от лошото качество на медицинските услуги
публикувано на 07.01.15 в 09:39
Снимка: Радио Видин
Директорът на Изпълнителната агенция "Медицински одит" доц. Златица Петрова съобщи в интервю за БТА, че най-честите жалби на пациентите през миналата година са свързани с качеството на оказваната медицинска помощ. Почти всяка трета жалба е свързана с ограничен достъп до медицинска помощ, посочва се липса на лекар, липса на апаратура или на възможност за пълен обем изследвания.
През миналата година са били извършени 475 проверки, като 11 от тях са по самосезиране на Агенцията. По жалби са били извършени 306 проверки. Има и 59 проверки, извършени по документи. Агенцията извършва и тематични проверки за спазването на различните медицински стандарти или при извършвани преразходи.
Спешната помощ е сред най-болните звена на системата и се нуждае от бързи и радикални мерки, каза още доц. Златица Петрова.
По думите й върхът на айсберга в здравеопазването е спешната помощ - това е най-видимата част, най-болезнената, най-реактивната и би трябвало усилията да се съсредоточат в организацията на тази дейност.
Здравната каса нито има експертен потенциал за проверки на качеството на оказваната медицинска помощ, нито има такива правомощия, смята доц. Петрова.
Тя изрази абсолютно отрицателното си мнение за евентуалната възможност НЗОК да контролира качеството на медицинската помощ.