Според Бунев от 15 години почти нищо не е правено за подобряване на условията на труд на машинистите и едва напоследък има минимални стремежи към подобрение. Именно затова Бунев подозира "чистка" и такъв мотив за отстраняването от длъжност на директорите:
Началникът на отдел "Човешки ресурси" най-малко е виновен за условията на труд и за безопасно движение на влаковете. Този началник отдел е буквално на 4 месеца, направил е плановете за обучение, съгласувани са програмите за обучение, има график. Той за 4 месеца е свършил повече отколкото други за 40.
Бунев е привърженик на набелязването на неотложните мерки, свързани с подобряване условията на труд, но държи те да бъдат осигурени със съответното финансиране. Той оцени високо комуникацията с министър Ангелкова, но разкритикува уволненията на пресконференция.
Преговорите с кредиторите на БДЖ продължават, но все още няма споразумение за разсрочване на дълговете, допълни той.