Преустройството е било, без да е направена оценка на съответствието след него. Поставени са резервни части, които не отговарят на изискванията, въжетата също не са отговаряли на изискванията, разписани от производителя. Преди няколко месеца започнахме контрол не само по отношение на асансьорите, но и на другите съоръжения с повишена опасност, той дава вече своите първи резултати, но не можем да компенсираме пропуски, правени години наред. През годините рядко е осъществяван подобен контрол или ако е правен, той е бил формален.Това са милиони съоръжения, които ние трябва да контролираме. До момента имаме проверени пряко над 1700 асансьора и 10 процента са спрени от движение заради проблеми. Това показва, че контролът през годините е бил формален. Въпросът е да се гарантира безопасността, а това няма как да се случи, ако не се предприемат законодателни инициативи. От шест месеца Държавната агенция е внесла не малко промени, има крещяща нужда от промяна в законодателството, регламентиращо тази дейност.
Чиликов обясни, че днес ще демонстрират проверка с изпитване на асансьори и други съоръжения и посочи как ще се осъществяват разпоредените проверки на всички подемни съоръжения в страната.
Дилян Пенчев, заместник-председател на Националния браншови съюз "Надзор и поддръжка на асансьори, подемници и ескалатори", е на мнение, че надзорът трябва стриктно да си върши работата. Погрешно е да се слагат под общ знаменател всички стари асансьори като опасни. Много е важна компетентността на техническата поддръжка, качеството на влаганите материали и строгият контрол.