Един от легендарните тенори на ХХ век отпразнува преди седмица 90-ия си рожден ден. Рядко срещана красота на гласа, топъл кадифен тембър, дикция като по учебник, елегантна фраза, аристократична сдръжаност- това са част от суперлативите на световната критика, с които медиите изобилстват по време на 40 годишната кариера на Карло Бергонци. С подобно сценично дълголетие не могат да се похвалят „съперниците“ му Корели, Дел Монако или пък Ди Стефано. Рецептата на Бергонци ли? Ето я: „Мнозина таланти изгарят бързо, защото запалват свеща и от двата края. Това унищожава собствените им вокални качества. Винаги съветвам: имайте търпение! Изберете точния момент и подходящ репертоар. Това гарантира дълголетие в професията!“
Изключителен познавач на Вердиевия стил. Това без съмнение е сред най-често срещаните определения за Бергонци. Самият певец признава: „Много трудно се интерпретира музиката на великия Маестро. Трябва да я усетиш в кръвта си. Да намериш верния подход към звуковата емисия. При Верди високите тонове са важни там, където авторът ги е написал. Например в стретата на Манрико в оригиналния ръкопис има „сол“, а не „до“. Това „до“ разбира се е прекрасна традиция и неимоверно въодушевява публиката. Същността обаче е във фразирането и характерното портаменто. В неповторимото съчетание на метал и кадифена мекота на тембъра. Такова пеене изисква Верди, а не само горно „до“! “ Впрочем Верди и Бергонци имат общи корени. На 13 юли1924 година във Видаленце, недалеч от Парма се ражда Карло Бергонци. Тъй че музиката на великия Маестро наистина е в кръвта му.
Музиката на Джузепе Верди ще доминира и в съботната вечер. Ще си припомним един от топ записите на Карло Бергонци - за фирмата Дойче Грамофон от 1962 година. В „Трубадур“ му партнират Антониета Стела, Фиоренца Косото, Еторе Бастианини, Иво Винко, Арманда
Бонато, хорът и оркестърът на Миланската скала. На диригентския пулт – Тулио Серафин.
Особено ценен за меломаните е записът на „Тоска“ с Карло Бергонци и Мария Калас, а Жорж Претр е начело на Симфоничния оркестър на Концертното дружество при Парижката консерватория. „И Ем Ай“ продуцира тази регисрация през 1964 година, а в предаването „На опера в събота“ ще прозвучи финалът на шедьовъра на Пучини.
Съдържание на "Трубадур" от Джузепе Верди