Влакът е влизал в гара „Калояновец“ и е трябвало да влезе по отклонение, където скоростта е до 40 км/ч. За съжаление, когато се извади скоростомерната лента от локомотива в присъствието на следствените органи, се оказа, че последната скорост, която е там е около 100 км, която е довела до невъзможност да се впише в тези криви, които са с радиус 300 м. Следите, които са върху бетоновите траверси, които са чисто нови, са само от едната страна на железния път, т.е. другите две колелета са били във въздуха. Скоростта не е могла да бъде намалена незнайно защо, но локомотивът е излетял, след това е прескочил през външната релса, събрал е целия парапет през моста, през който е минал и се е установил в ливадата след дерето. Доброто е, че вагоните не са полетели след него в дерето, а са го задминали, завъртели са го и са останали в различни посоки на железния път. Това е ситуацията към момента. Работим усилено, надяваме се поне единия път да го възстановим до довечера, за да може да пуснем движението на влаковете, а по другия ни очаква много тежка и дълга работа, която ще е не по-малко от 20-25 дни.
Помошник машинистът, който в момента е в болница, е карал влака, потвърди Лабрев. Машинистът е бил на мястото на помощник-машиниста и там го е заварила ситуацията
Той беше отишъл в болница. След това нямам връзка с него. Следствените органи имат ангажимент да си водят следствието.
Пътният участък е бил в изправност, категоричен е директорът на НКЖИ:
Аз ви казвам, че след като маршрутът е нареден по този начин, по който е бил – този маршрут се видя от следствените органи в състоянието, в което е, направи се проверка и сверка при дежурния ръководител – всичко отговаря на изискванията. Прелезът е задействан, всичките тези неща са в една такава система, в която не позволява на дежурния ръководител да нареди маршрута, ако всичко не е изправно. Т.е. всичко е било абсолютно в допустимите норми по нормативната документация и влакът се е движел просто с по-висока скорост. Не може да кажем защо.