Той посъветва пострадалите предварително да прочетат договорите си:
Всеки един от гражданите, които имат сключена застраховка "Авкокаско", трябва да види какви точно клаузи има в сключения договор. Има договори, които касаят само кражби, и там няма как гражданинът да очаква обезщетение за щетите. Същото важи и за застраховките на жилищата./…/ Всички, които са на опашките днес, е важно да знаят, че имат различни опции при заявяване на техните обезщетения. Имат възможност да получат възлагателно писмо, т.е. да получат обслужване във фирмените сервизи на съответните марки автомобили. Имат възможност да получат обслужване в оторизирани сервизи, с които застрахователите работят. Имат възможност да получат обезщетението при предявяване на фактура и сумата да им се преведе по сметката. Всичко зависи от застраховката, която те са сключили. Важно е да се знае, че ако е сключена през застрахователен брокер, гражданите трябва да потърсят хората, които са им съдействали, за да може сега да им съдействат при предявяване на щетите. При неправилно попълване на заявлението това може да се отрази при обезщетяването.
На въпрос покриват ли застрахователите щетите, когато застраховката се изплаща на вноски, Радулов каза: Всеки застраховател има различна политика. Има застрахователи, които при заявена щета очакват да бъде изплатена цялата сума по застрахователната полица и след това обезщетяват. Има застрахователи, които това не ги касае.
Васимир Радулов подчерта, че още снощи застрахователните фирми и брокери са започнали работа. Офисите ще работят с удължено работно време. Отворени са допълнителни пунктове. Някои от застрахователите са започнали да приемат заявления за щети във всичките им офиси, а не само в ликвидационните.
В рамките на седмицата ще успеем да обработим всички заявления за покриване на щетите, категоричен е секретарят на Асоциацията на застрахователните брокери.
Интервюто на Силвия Великова с Васимир Радулов можете да чуете от звуковия файл.