Проверките са извършени по повод множество постъпили в КЗП жалби на потребители, които се оплакват срещу практиката да ги принуждават да сключват договори за нови телекомуникационни услуги, които не са им необходими.
Подателят на една от жалбите твърди, че е подведен, като е използвана неговата уязвимост предвид 78-годишната му възраст. Той подчертава, че не е имал информиран избор и е действал под давление на служителя на мобилния оператор. Доказателство за това е установеното от КЗП обстоятелство, че потребителят е положил подписа си под договор с клауза за незабавно активиране на нова услуга, за което разбира едва когато получава касова бележка със съответната сума за ползването й. Установено е още наличие на два неидентични екземпляра на договора с потребителя – единият за предоставяне на телефонен апарат, а другият - за незабавно активиране на услуга.
Обстойната проверка на практиката на телекома констатира още, че договорите се подписват набързо и на крак, тъй като липсват места за сядане на възрастни хора и няма възможност и условия те да се запознаят детайлно със задълженията, с които се обвързват.
Подробности за решението чуйте в разговора с експертът на КЗП Габриела Руменова и с юристът на Европейския потребителски център (ЕПЦ) Игнат Арсенов.
В предаването „Нашият ден - практично“ Игнат Арсенов апелира и за вниманието на пътуващите в летни отпуски граждани. Утре ЕПЦ – България за поредна година отваря "Гише на пътника", което има за цел да предостави полезна информация за правата на потребителите в ЕС. То ще е позиционирано на Терминал 2 на летище София от 7.30 до 11.00 часа, където ще се раздават информационни материали, ще се дават съвети и консултации, ще се приемат жалби.