Диригентът Георги Робев за спомените си за работата с Борис Христов за записа на „Литургия Доместика” на Александър Гречанинов в храм-паметника „Александър Невски”
Update Required
To play the media you will need to either update your browser to a recent version or update your Flash plugin.
Откъс от „Трисвятое” от Литургия Доместика, опус 79 на Александър Гречанинов
Update Required
To play the media you will need to either update your browser to a recent version or update your Flash plugin.
Двайсет години след заминаването си от България световноизвестният вече бас Борис Христов се завръща за кратко през 1963 г. Появата му в столичната зала „България”, когато там изнася концерт хор „Гусла”, в който той е пял и е бил и солист се превръща в спонтанно тържество. Но... нищо не следва от това идване, никаква покана за негова изява в родината по какъвто и да е начин.
Чак през втората половина на 70-те години - небето просветва и се случва чудото - Борис Христов прави последователно записи за „Балкантон” и то в храм-паметника „Александър Невски”, заедно с църковния хор и неговия диригент Ангел Константинов, с българската хорова капела „Светослев Обретенов” и диригента Георги Робев, когато за първи път в света се записва Литургия Доместика, опус 79 на Александър Гречанинов и още 14 песни на Гречанинов със съпровод на пианистите Ирина Щиглич и Иван Дреников. И към това един скромен звукозаписен сеанс с пет арии от опери на Верди, Глук, Рамо, Монтеверди и Бетовен със Симфоничния оркестър на БНР и италианския диригент Еторе Грачис.
Тези записи, заедно със спомените на участници в тях, както и самият Борис Христов, записван толкова малко и от медиите по време на престоя си в София - ще представим в „Студио Музика”, посветено на 100-годишният юбилей от рождението на великия български бас.