От това лято започват редовни въздушни полети по линията София - Загреб. Това стана ясно след разговори в хърватската столица между премиерите на България и Хърватия Пламен Орешарски и Зоран Миланович. Очаква се подписването на нова спогодба в туризма и разработването на общи туристически пакети. Двамата министър-председатели констатираха, че като цяло двустранните икономически контакти изостават, стокообменът се понижава, няма смесени предприятия, а налице са и рискове от кризата в Украйна.
Пламен Орешарски и Зоран Миланович констатираха, че на фона на добрите политически и културни контакти стокообменът изостава. 86 милиона евро е той през последната година или с 20 милиона по-малко от предишната. Орешарски смята, че негативната тенденция трябва да се обърне.
Двамата се съгласихме, че си заслужава да се насочват усилия за подобряване на икономическите контакти, на търговските, на контактите между компаниите на двете страни.
Домакинът Зоран Миланович смята, че няма причина бизнес контактите да не потръгнат.
Стокообменът не е на достатъчно високо равнище просто защото не сме достатъчно богати и достатъчно развити. Ако и след 20 години ситуацията е същата, грешката е наша и никой няма да ни бъде виновен.
Кризата в Украйна е допълнителен фактор, който пречи в момента на регионалното сътрудничество, са констатирали двамата премиери.
Изразихме надеждата, че дипломатическото решение на тази криза е най-добре за всички участващи страни, в това число и всички страни от региона.
По-късно в рамките на двустранен бизнес форум в Загреб Орешарски представи добрите макропоказатели на страната и очерта възможните полета на сътрудничество в изградени възможности.
Вярвам, че българските фирми имат добра възможност да договорят съвместни проекти и съвместни производства тук на хърватска територия или при нас в България.
27 родни фирми от селското стопанство, хранителната промишленост, туризма, дървопреработвателната и мебелната индустрия са тук да търсят партньори. Освен пряката авиолиния се обмисля идея за общ туристически продукт, който може да привлече чуждестранни туристи.