Българската асоциация на пиар агенциите (БАПРА) инициира първа благотворителна акция в подкрепа на децата бежанци, настанени в лагера във Военна рампа.
В предаването "От петък до петък" пиар специалистът Деница Сачева разказа, че заедно с близо 100 деца са правили мартеници: Разказахме им за българската традиция за Баба Марта. Научихме ги кои са Пижо и Пенда и се забавлявахме заедно.
Тя сподели, че отдавна са искали да направят подобна инициатива, за да покажат и другото лице на българския пиар. Според Деница Сачева погрешно се счита, че пиарът непременно е свързан с манипулация, негативни страсти и пропаганда.
Децата бежанци са чудесна възможност да обединим усилията си точно около тема, която е трудна за комуникация. По-лесно бихме могли да направим една кампания, когато говорим за прах за пране, за луксозни стоки или за нещо, към което хората нямат предразсъдъци. Истинският професионализъм личи точно тогава, когато имаш смелостта, етиката и въображението да говориш пред хората неща, които те трудно биха приели, и за неща, с които човек би могъл да намалява агресията, коментира Сачева.
Освен на битовите условия, трябва да се наблегне и на интеграцията на децата бежанци, подчерта пиар специалистът и припомни, че по цялата южна граница на Европейския съюз има конфликти. Това, според нея, говори, че е илюзия овладяването на вълната от бежанци. Тя заяви, че трябва да се подготвяме за това, което потенциално предстои, защото много сигнали показват, че ще има нови приливи на бежанци.
Интервюто на Катя Лещанска с Деница Сачева можете да чуете от звуковия файл.