Най-честите дестинации за бизнес пътувания на българските фирми през 2014-а година ще бъдат Германия, Русия и Турция. Това каза в предаването „Хоризонт до обед“ Олга Чугунска - икономист и експерт в Българската търговско-промишлена палата:
Това са държави, които са основни търговски партньори на страната. Интересът към Китай и Сърбия, с които има възможност да наваксаме в търговията, също отчитаме по-засилен интерес.
Проучването на търговската палата показва слаб интерес към останалите страни от ЕС. Причината е, че фирмите очакват по-голям ръст в износа на пазари, където има по-голям растеж като Китай.
Почти половината от фирмите се ориентират към търсенето на чуждестранни партньори, с които да правят съвместни инвестиции в България. /…/ Един от експортно ориентираните сектори у нас е машиностроенето и към него има заявки за различни срещи при бизнес пътуванията. Строителството, производството на хранителни продукти и електрониката са секторите, в които фирмите искат и очакват да осъществят срещи със свои потенциални партньори в чужбина при бизнес пътуванията, посочи Олга Чугунска.
Според нея се върви към разширяване на пазара на българските фирми на изток и те вече не разчитат само на партньори от Европейския съюз.