Статията е озаглавена „От България до Вулгария” и достатъчно ясно подсказва идеята на автора й. Думата е за британските туристи, които идват в България на евтин алкохолен туризъм. „Добре дошли за напиване в „Слънчев бряг” – казва кореспондентът на този вестник. Според него повечето британски младежи признават, че са избрали нашият курорт, заради евтиния алкохол и произволния демонстративен секс по плажовете и заведеният. Как така се получи, че България стана привлекателна заради евтиния алкохол, а не заради културния си туризъм? Темата коментираме с колегата Мария Христова, която от години наред следи ресор туризъм: „Трябва да направим разграничение за това какво е дестинация България и какво е дестинация „Слънчев бряг”. Подобни дестинации, които привличат с конкретна причина за определен имидж съществува навсякъде по света. „Слънчев бряг” през последните 20 години успешно вървеше към този имидж с презастрояването, с предлаганите условия и пр. Напълно нормално е да привлича по-млада публика, която търси евтиното, забавлението и адреналина. Винаги може да се стигне до някакви крайности и това е част от пейзажа. Обстановката от публикуваните снимки напомня обстановката в Студентски град, за която се говореше преди месеци. Като част от живота и ваканцията и туризмът, е свързан с начина на живот на определените категории хора, които в своята роля на туристи или задълбочават стремежа си към евтини забавления, стигайки до ескалация, или търсят нещо по-различно като релакс. Това обаче е една определена категория туристи с конкретна дестинация „Слънчев бряг”. Те вече са в една верига с такъв род забавления за младежи. Противоречието тук е огромно, защото все пак в този комплекс се построиха хотели с висока категория. Недоразумението е в това, че се питаш защо се инвестират такива огромни средства за тези хотели, като посетителите са от друг таргет. Дали изобщо хотелиерите са имали визия напред във времето какво ще се предлага в комплекса? Дали фактически не цари един хаос на туристическия пазар, който се диктува от доминантата на чуждестранните туроператори, определящи сами цените и контингентите си. Оказва се, че може да излезе много по-евтино за един българин да резервира през чуждестранен туроператор с чартърен полет от чужбина, отколкото ако резервира тук в България. Дали този имидж на „Слънчев бряг” не бележи цялостни облик на нашето Черноморие? Много бих искала да не е така и за щастие има изключения. На север има един друг курорт с име на героинята на Йовков „Албена”. Той успя да съхрани нещо от този вид семеен туризъм. Радостното е, че дори с чартърните полети, пристигат много семейства с малки деца. Навремето, ако си спомняте, именно „Слънчев бряг” се ползваше с този имидж. За съжаление това остана в миналото.”