Още с първите си роли на софийска сцена, в края на 40-те години на миналия век Димитър Узунов грабва погледите на публиката. Появи се блестящ тенор! Красавец и умник…, категоричен е режисьорът Михаил Хаджимишев. А Розалия Бикс допълва картината: Публиката излизаше от негови спектакли отвратена от всеки, причинил му страдание. А в някои случаи и към жените… Кармен, например. Бяхме готови на всякакво споразумение, дори със скучната добродетелност на Микаела. Само и само Хозе да не преживее униженията, с които трябва да плаща любовния си екстаз. Фанфарите на Узуновите внушения искряха с мек, благороден блясък. Мъжествено и чисто, без всякаква тенорова бутафория…
Земният път на Димитър Узунов започва от Стара Загора преди 90 години. А затова как „баритончето” от хора на Софийската опера се превърна в прочут из целия свят тенор, ще разкаже самият Димитър Узунов.
Ще го чуем в една от ролите, с които изправяше на крака публиката в най-престижните театри – Радамес, в партньорство със звезди от световна величина: Леонтин Прайс, Джулиета Симионато, Еторе Бастианини…
Спектакъл на „Аида” от Верди на Щаатсопер, Виена от лятото на 1963 година. На диригентския пулт е Ловро фон Матачич.
Съдържание на операта
По публикацията работи: Ивета Грънчарова
Последвайте ни и в
Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!