Виктор Лилов за духа и атмосферата на музикалните фестивали преди и сега
Update Required To play the media you will need to either update your browser to a recent version or update your Flash plugin.
На 15 август 1969 година в градчето Бетъл, щата Ню Йорк, на площ от 600 акра, са се събрали хиляди млади хора, които очакват да чуят и видят на сцената своите любими групи и изпълнители – „Дъ ху”, „Крийдънс”, „Джеферсън Еърплейн”, Карлос Сантана, Джо Кокър, Джанис Джоплин, Джими Хендрикс и още много други, чиято музикална алхимия ще свърже музиката със свободата и поезията. Фестивалът е „Уудсток”, а всички те са наречени „децата на цветята”. „Уудсток” се превръща в събитие-легенда, дефиниращо цяло едно поколение, в преживяване, което ще промени американската и световната култура завинаги. Как? Джим Морисън, поетът-вокалист на „Доорс” в началото на кариерата си се опитва да обясни на журналисти какво е музиката му: „Един концерт на „Доорс” представлява публично събиране, свикано от нас, с цел специална театрална дискусия. Когато изпълняваме музиката си, ние участваме в създаването на свят и празнуваме това заедно с тълпата.”
За духа и атмосферата на фестивалите за музика и изкуства преди и сега, за това „колко кураж трябва на един цветнокож младеж през 1969 година в Щатите за да изрази гражданската си позиция „екзекутирайки” химна на Съединените Щати”, за изразяването на граждански позиции чрез музика и изкуство днес и сега чуйте разговора с музикалния мениджър Виктор Лилов.