В началото (1997) имаше едно невероятно трио, холандско-швейцарско: една певица, един пианист, един перкусионист. Гретье Байма, Яспер фан’т Хоф, Пиер Фавр. Певицата наистина не знае граници – авангард, рок, джаз, етническа музика. Пиер Фавр е почти излишно да ви представяме – един от стълбовете на европейския фрий джаз, за когото е по-лесно да се каже с кого не е свирил. В последните години се интересува все повече от етнически ритми – африкански, бразилски, индийски… Яспер фан’т Хоф пък съчетава свирене на пиано и електронни клавишни. Не че и други не го правят, но той е сред най-успяващите. Трима музиканти между джаза, рока, авангарда, народната музика, реалното и съня, финеса и бруталността, земното и отвъдното.
Това непрекъснато преминаване от едно в друго като в транс продължаваме с други музиканти, не по-малко талантливи, търсещи, знаещи, можещи, водени отново от перкусионист. Трилок Гурту. От албума The Glimpse избрахме две парчета – Future Heat – „Жегата на бъдещето” с Трилок Гурту (ударни и глас), Гийта Бенет (глас), Ларс Даниелсон (бас), Джая Дева (акустична китара и глас), Анди Емлер (пиано) и Теодосий Спасов (кавал).
Накрая – един международен заговор. Оказва се, и ударните можели да заговорничат. Единият от заговорниците е същият – Трилок Гурту, годината е 1981, място на заговора – фестивалът „Джазбюне” в Берлин, останалите трима комплотаджии са Петер Гигер, Щефан Ланг и Том Никълас.
2 август, понеделник, 23 часа