Спецификата на дружеството в столицата, имайки предвид огромния му брой абонати, определяше трудността на ежемесечното отчитане на уредите за дялово разпределение, тъй като това е огромен обем данни, които нямаше възможност за ежемесечен отчет. По този начин беше регламентирана наредбата до момента – да бъдат извършвани периодични засичания.
Това каза за предаването "Преди всички" по "Хоризонт" заместник-председателят на Асоциацията на топлофикационните дружества Валентин Терзийски по повод публикуваната Наредба за топлоснабдяването.
Измененията в наредбата касаят в същинската си част именно начина на определяне на дяловете на всеки един индивидуален потребител в сградите етажна собственост със стремеж към ежемесечно реално отчитане. Допуска се формата на самоотчет, но отново се иска изравнителна сметка.
Терзийски коментира твърденията, че сметките ще станат още по-сложни, но това е в интерес на потребителите:
Системата за централно топлоснабдяване е доста сложна, не е с индивидуален прибор, търговски, за отчет, на който всеки един потребител ясно вижда количеството енергия, съответно може да бъде умножена по цена, постановена от Държавната комисия и да има прост начин на възприемане на сумата, която трябва да плати. Тъй като в сградата има съвкупност от съоръжения, инсталации и така нататък се налага да е по-сложно, за да бъде и по-коректно.
Тeрзийски посъветва потребителите, които получават хладка вода, а не топла, да подадат сигнал до топлофикационното дружество за ревизия на сградната инсталация. Ревизията се заплаща.
Основният фактор за проблемите в топлофикационния бранш е несъответствието между реалните доходи на нашите клиенти спрямо цените на енергоносителите и енергийните стоки и услуги, които ние предлагаме. Всеки, естествено, трябва да управлява бюджета си и беше доста трудно да се убеди, че това е реалното количество енергия, което е потребил и трябва да заплати.
Цялото интервю на Таня Милушева с Валентин Терзийски можете да чуете от звуковия файл.