В позицията на министъра се твърди, че се е променила позицията към БДЖ с идването на новото правителство, но има някои сигнали, които показват, че това не е съвсем така. Има едно споразумение, което България предстои да подпише с ЕС за следващия програмен период, в което уж железницата е приоритет, а в доста от сферите се говори само за инфраструктурата, а не се говори за подвижния състав. В него се говори и за оздравяване на "Товарни превози" и евентуално след това приватизация.
Това каза за предаването "Преди всички" по "Хоризонт" Веселин Кирев от Гражданската инициатива за обществен и релсов транспорт преди срещата на министър Данаил Папазов с обществените съвети към Министерството в областта на водния, въздушния, железопътния и автомобилния транспорт.
Ще настояваме в изготвянето на графика на влаковете за 2014-а година да участват граждански и неправителствени организации, бивши и настоящи железничари, за да имаме по-пазарно и клиентоориентирана железница. Много хора се оплакват от графиците, а те могат относително лесно да се подобрят.
Ще настояваме за едно по-прозрачно назначение с конкурс на директор на БДЖ, както е по европейските директиви, а не той да се назначава от министъра, допълни Кирев.
Цялото интервю с Веселин Кирев можете да чуете от звуковия файл.