През 2020-а година България ще има поне 650 километра железопътни линии за скорост от 160 километра в час. Това заяви заместник-министърът на транспорта Петър Киров по време на Националната конференция за бъдещи инфраструктурни проекти. Той уточни, че след началото на строителството на участъка Дупница -Благоевград на магистрала "Струма" предстои пускането на участъка Софийски околовръстен път с автомагистрала "Хемус". В момента се строят първокласните пътища Кърджали - Подкова и околовръстните шосета на Враца и Монтана.
В програмния европериод 2014-2020 България ще продължи да работи по доизграждането на автомагистрала "Струма", между Благоевград и Сандански. През 2018-а ще се довършват магистралите "Хемус" и "Черно море", уточни зам.-министър Киров:
Трябва да се отбележи обаче, че е необходимо да има едно балансирано развитие на транспортната инфраструктура в България, поради което в следващия програмен период ще бъдат съсредоточени и усилия и в развитието на железопътната инфраструктура като една екологична форма на транспорт, която може да предложи конкурентни форми за придвижване на пътници и товари в страната.
Петър Киров каза още, че евросредства ще продължат да се ползват и за модернизация на железопътната инфраструктура. Приоритетите ще са седемте високоскоростни жп линии.
Основната ни цел ще бъде завършване на направленията към сръбската, турската и гръцката граница, както и завършване на модернизацията на линията Пловдив-Бургас. Това означава през 2020-а година България да има поне 650 километра от желазопътни линии със скорост от 160 километра в час.