Франция застави гугъл да вземе мерки за защита на личните данни на потребителите.
Френската Национална комисия за информационните технологии и свободите (CNIL) даде три месеца на гугъл, за да съобрази с френските закони правилата си за защита на личните данни. В противен случай американският интернет гигант е заплашен от глоба от 150 000 евро, а при повторно нарушение - 300 000 евро.
Макар и малка, санкцията ще навреди на имиджа на гугъл, каза пред в. "Фигаро"
директорката на агенцията Изабел Фалк Пиеротен. Пред Франс прес тя обоснова решението със сериозната липса на прозрачност, заради която гугъл отнесе критиките на Европа след промените на правилата си за поверителност през 2012-а г., когато бяха събрани данните за клиентите от различните услуги на търсачката и бяха опростени условията за използването им.
Директорката наблегна на неясната информация за употребата на данните, която може да засяга и лица, които не са потребители на гугъл.
Искаме да разбулим галактиката, каквато представлява гугъл, без клиентите да я подозират, заяви тя.