Последните данни за инвестициите у нас показват статистиката за първите три месеца от годината. За тези месеци има около 260 милиона евро преки чуждестранни инвестиции в България. Това на пръв поглед изглежда доста малко спрямо същия период на миналата година, когато са били около 670 милиона. Но пък първоначалните данни за 2012-а година сочеха 230 милиона, а не 670. Така че можете да си представите съотношението между първоначални и крайни данни, каза Борислав Стефанов, изпълнителен директор на Българската агенция за инвестиции.
Около 3 месеца траеше кампанията, в която България се рекламираше в световни медии, обясни Стефанов и посочи точния брой на публикации, посветени на България.
Това, което получихме като статистика от самите медии, беше, че рекламните материали в интернет са имали около 60 милиона импресии. Това е довело до около 70 хиляди посещения на нашия сайт. Малко е рано да кажем, а и не караме фирмите, които идват, да казват откъде са получили информацията, така Стефанов отговори на въпроса какви са резултатите от рекламната кампания.
За нас е важно фирмите да дойдат в страната в резултат на стабилността - било то политическа или макроикономическа, заради подготвените кадри и т.н. Но и разходите са много важни. Нито една фирма няма да дойде в България, ако ще има срив в качеството на производството. От друга страна е цената. Така че за потенциалните инвеститори е важно да запазят качеството, но и да понижат разходите си.
Чуйте подробностите в звуковия файл.