74 процента от четвъртокласниците са издържали изпита от националното външно оценяване. Децата са се справили най-добре по "Човек и природа". Най трудно тази година им е било по "Човек и общество". Най-слаби обаче са резултатите по български език и литература, а после и по математика. Слабото представяне по български език експертите обясняват с новия формат на теста, който следва международен тип оценяване.
Рени Рангелова, експерт в начално образование, обясни пред "Хоризонт":
Всички тези графики показват едни устойчиви тенденции, както на национално ниво, така и на регионално ниво, въпреки че ежегодно повишаваме степента на трудност на тестовете и усъвършенстваме самия инструмент.
Експертите отчитат недостатъчна работа на учителите при работа върху текст и не добро владеене на геометрията. Следващата година от министерството ще препоръчат на учителите да работят върху задачите от отворен тип по всички предмети.
Министърът на образованието Анелия Клисарова посочи, че най-големият проблем е липсата на учебници по "майчин език", а не дали той ще бъде свободно- или задължително избираем:
Разбира се, има колеги, които искат да стане задължителен предмет, но това няма да се случи. Проблемът е в писането и с учебниците. Ние трябва, тези учебници, по които децата ще учат майчин език, било турски, иврит, арменски или друг, да бъдат издавани, според мен, от Министерството на образованието и науката.