От днес операторите на телефон 112 директно ще свързват хората с лекар от спешен център в случай на здравословен проблем. Споразумението беше подписано между МВР и Министерството на здравеопазването миналата седмица.
До новата услуга се стига след като у нас имаше няколко случая на забавяне на линейки, при които починаха пациенти. До момента на тел. 112, който е в системата на МВР, се приемаха всички подобни обаждания, а от там те се препращаха на спешните центрове. Данка Недялкова от Националната система 112:
Обаждащият се на тел. 112 да бъде свързан директно с Центъра за спешна медицинска помощ, т.е. подаващият сигнала да разговаря с дежурния в ЦСМП. Тази връзка се осъществява от център 112. Уточнявам, че работим с конферентна връзка от създаването на тел. 112, тя не е нещо ново.
Според МВР подаването на сигнал между тел. 112 и Спешна помощ отнема няколко секунди:
Информацията се записва, знаете, създава се един електронен картон, в който се вписват имената на обаждащия се, причината, за която се обажда, адресът и телефонът за обратна връзка. На мониторите на нашите оператори се появява и локализацията, от където се обажда лицето и тази информация с едно кликване на мишката се изпраща в съответната служба за спешно реагиране. Аз не бих казала, че отнема време.