Eмисия новини
от часа
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2025 Всички права са запазени

Повечето от клиентите на БДЖ са доволни от цените на билетите

Снимка: БГНЕС

Близо две трети от клиентите на БДЖ са удовлетворени от цените на билетите, но 80 на сто смятат, че хигиената във влаковете трябва да се подобри. Данните са от анализ за състоянието на превозвача и на Националната компания "Железопътна инфраструктура", изготвен след допитване сред 2 хиляди клиенти на железниците. Анализът се финансира по Оперативна програма "Транспорт" и е на стойност над 2 млн. лева.

В анализа пише още, че през миналата година са превозени 26 милиона пътници, като най-голям е делът на пътуващите на възраст от 19 до 26 години. Около 40 на сто от тях са ползвали БДЖ с цел пътуване за ваканция, 16%, за да се придвижат до работното си място и още толкова за да стигнат до училище. От пътуващите повече от половината ползват намаление. Над 90 на сто от пътниците желаят във влаковете да има вагон-ресторант, 60% пък ги намират за препълнени.

Като най-съществен проблем в сектора се отбелязват остарелите вагони и локомотивен парк, както и нуждата от подмяна и поддръжка на участъци от железния път. Още за проблемите, свързани с техническото обслужване на железопътната инфраструктура обясни Нели Стойчева от консултантската фирма, изготвила анализа:

Железният път и прилежащите съоръжения, които продължават да влошават техническото си състояние, недостиг на квалифицирани специалисти, изпълнителски персонал, тъй като поради липса на достатъчно тежка и лека специализирана техника, трудът в железниците все още е непривлекателен.



По публикацията работи: Андрей Борисов
Новините на БНР – във Facebook, Instagram, Viber, YouTube и Telegram.


Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!

Горещи теми

Войната в Украйна