Състоянието на БДЖ си остава тежко, независимо от смяната на изпълнителния директор преди два месеца, когато Велик Занчев пое поста от Йордан Недев.
Реформата ще продължи както досега - с оптимизация на активите и съкращаване на разходите в двете дружества - "Пътнически превози" и "Товарни превози".
Ако успеем да покрием критериите, ще можем да кандидатстваме по оперативна програма "Транспорт" за нов подвижен състав. Едно от условията е "Пътнически превози" да излезе на печалба. Заложени са около 300 млн. евро, уточнява Велик Занчев.
Държавната субсидия се изплаща навреме, с изключение на юлската субсидия. Проблемът е с прословутия кредит от Световната банка.
Като цяло железницата е в много тежко финансвово състояние и надали ще може да излезе, ако не бъдат продадени "Товарни превози" или министерствата на финансите и транспорта не поемат ангажимент.
За новите шест спални вагона чакаме турската компания. Тя обаче още не ги е сертифицирала.
Цената е по-ниска, отколкото на алтернативния транспорт. Услугата е комплексна. Как да имаме комфорт, ако вагоните са над 40-годишни? Организирали сме работата на служителите, за да обслужват по най-добрия начин, но има още какво да се желае. В БДЖ не е инвестирано от 30 години.
Целия репортаж на Д.Карамболова чуйте в звуковия файл.