Няма клауза в договора, според която финансовият министър Симеон Дянков да спре субсидията за железниците. Това каза за "Преди всички" Петър Мутафчиев - бивш министър на транспорта, сега депутат от Коалиция за България.
"Пътнически превози" е предприятие, което е гарантирано с приходи при добро управление, включително е гарантирано и с това да изплаща своите кредити. Имам чувството, че нарочно "Пътнически превози" се поставя в тежка ситуация и се бута към ликвидация.
Възможната замяна на дълга за мотрисите "Сименс" за "Товарни превози" Мутафчиев нарече финансова екзотика.
Председателят на Асоциацията на българските жп превозвачи и интермодални оператори Симеон Ананиев каза, че белгийска и румънска фирма проявяват интерес към БДЖ и кандидатстват за лиценз за пътнически превози. Изпуснат е подходящия момент за продажбата на БЖД "Товарни превози" , когато то е било печелившо. Всички опити сега да се продаде водят до губене на време." Според Ананиев дружеството е доведено до състояние, при което няма много полезни ходове."Товарни превози" ще бъде оздравено, ако мине през несъстоятелност, смята още Ананиев.
Бъдещето на БДЖ е в частни ръце със силен държавен контрол.
33 на сто от обема на товарните жп-превози вече се осъществяват от новите товарни превозвачи, добави Ананиев. По данни на Асоциацията, големите фирми вече предпочитат да ползват сигурните превози на новите транспортни фирми в бранша.
Интервютата с Петър Мутафчиев и Симеон Ананиев можете да чуете в звуковите файлове.