Диагнозата на БДЖ е сериозна. Има много неща, които трябва да се решат. Нужен е на първо време стратегически план за действие, който да фиксира в кратки, средносрочни и дългосрочни диапазони какво трябва да се прави. Очевидно е за всички, че не може бързо, но същевременно се налага да се предприемат стъпки, които трябва да се следват. Това каза председателят Научно-техническият съюз по транспорта Красимира Мартинова в предаването "Преди всички".
Асоциация "Приятели на железопътния транспорт" организира дискусия за качеството на ж.п. услугите. Oт Aсоциацията са подготвили документ от 17 точки с предложения за подобряване на качеството на ж.п. транспорта
По думите на Мартинова има редица субективни и обективни причини, заради които железопътният транспорт в България е в това състояние. Според Мартинова БДЖ трябва да се ориентира към това какво биха искали да получат клиентите на железопътния транспорт.
Решението на проблемите в железниците е създаването на по-активни връзки между потребители и ръководство и потребители и железница, каза регионалният координатор на Европейската пътническа асоциация Варужан Апелян. Той посочи, че българските пътници нямат асоциации и сдружение, чрез които да контролират железниците.
Крайно време е да се потърси участието на потребителя, смятат Мартинова и Апелян. Според тях липсва диалогът между железницата и потребителите за проблемите на БДЖ.
Мненията на Красимира Мартинова и Варужан Апелян чуйте в звуковия файл.