От КТ "Подкрепа" твърдят, че Българските държавни железници нямат достатъчно изправни локомотиви и вагони. Това е причината да бъдат спирани влакове, каза председателят на Транспортния синдикат Розен Зарков:
Вече нямаме и спални вагони. Днес спира да се движи последният спален вагон поради техническа невъзможност. Поръчката на 30 спални вагони от Турция, които ще дойдат, аз имам чувството, че някъде затънаха в Босфора тези вагони. На ден трябва да вървят около 530 пътнически вагона и около 70 мотриси. В момента на ден вървят 170 вагона и наполовина мотриси. Бяха спрени влакове в края на 2011 година, като се и лансираше тезата, че няма пътници - това са абсолютни лъжи. Влаковете се спряха, защото няма вагони и локомотиви.
Железничарският синдикат към КТ "Подкрепа" ще обсъди в четвъртък предложенията за съкращаване на персонал. Председателят на синдикалната федерация Петър Бунев не изключи вероятността от нова стачка:
Заявявам съвсем открито, че ние сме готови да водим диалог, да си партнираме. Тъй като законодателят е дал 45 дни възможност това да се случва, така че тези консултации трябва да вървят в рамките на 45 дни. Има две възможности. Едната е да постигнем споразумение и да не се случва нищо и да няма никакви протести. Другият вариант е да не се постигне споразумение и да се правят протести. На този етап е рано да се каже.
Последвайте ни и в
Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!