Интернет гигантът "Гугъл" преминава от днес към нови правила за личните данни на потребителите му, предаде БиБиСи. Това става въпреки предупрежденията от Брюксел, че новата политика може да наруши законодателството на Европейския съюз. Съгласно промяната личните данни, подадени към една от услугите на компанията, ще могат да бъдат използвани от другите й платформи, включително "Ютуб", "Джимейл" и "Гугъл плюс".
Това, което правим днес, е да преминем от ситуация, в която имаме около 70 различни политики за личните данни към една единствена политика за личните данни, която комбинира различни продукти. В действителност я променяме заради две причини. На първо място, за да имаме единна политика за личните данни. Това е нещо, което обикновените потребители ни молеха да направим от дълго време - да го направим просто и разбираемо. На второ място става дума за комбиниране на различните услуги, които предлагаме, обясни Питър Берън, който отговаря за връзките с обществеността на компанията във Великобритания и Ирландия.
"Гугъл" твърди, че новата политика ще помогне например за намиране на по-добри резултати при търсене от даден потребител, защото ще са съобразени в неговите предпочитания и предишни търсения. В същото време информацията ще се използва за показването на реклами, съобразени с търсенията на потребителите. Някои хора чувстват, че това е нарушение на личното им пространство.
Важно е да направим разликата - рекламодателите всъщност нямат достъп до тази информация. Тя се пази единствено от "Гугъл" и само той има законното право да използва тази информация. Изцяло става дума за подобряване на преживяванията на потребителите. Така че информацията, която "Гугъл" събира за потребителските навици и нещата, които търсите например в "Ютуб", може да повлияе на вида съдържание, което ще получите като резултати при търсене и в други продукти като "Гугъл плюс", коментира темата експертът по социални медии Мат Ходкинсън.