Интервю на Даниела Големинова с Деян Дънешки и Пламен Дончев
Update Required To play the media you will need to either update your browser to a recent version or update your Flash plugin.
2011 година ще завършим с отрицателен резултат. Една от причината е либерализацията на пазара. От началото на 2010 година "Български пощи" оперират на либерализиран пазар, но дружеството не е реформирано за работа на такъв пазар. Срокът за либерализация на "Български пощи" е 2014 година. Това каза изпълнителният директор на "Български пощи" Деян Дънешки в предаването "12+3". Към края на септември "Български пощи" има задължения в размер на около 6 млн. лв., обясни още той.
Реформи в "Български пощи" се извършват от началото на 2010 година. Извършено е административно преструктуриране, правят се реформи, които не изискват сериозни инвестиции. Това, което мога да кажа, е, че действително дружеството е заварено в нереформирано състояние. Дълги години, когато е имало достатъчно финансов ресурс, не са предприемани мерки. Към настоящия момент в дружеството работят 12 хиляди души, обясни той.
Не мога да кажа, че реформата върви с бавни темпове. Следваме залегналите мерки в реформата. Те включват шоково внедряване на информационни технологии. В момента разработваме софтуер за гишетата, с който клиентите ще могат да свършат всичко необходимо на едно гише. Това не означава, че ще закриваме станции. След преброяването беше направена нова демографска карта и дружеството ще се съобразява с нея. Дружеството разполага с 3000 стационарни пощенски станции в цялата страна,поясни изпълнителният директор на "Български пощи".
Дори и да се наложи някаква промяна, това ще бъде съобразено с очакванията на клиентите ни и те не трябва да се притесняват, че няма да бъдат обслужени, заяви Дънешки.
Той обясни, че снощи е разговарял със синдикатите и те осъзнават нуждата от реформиране на дружеството.
Пламен Дончев от КТ "Подкрепа" заяви, че административната реформа е довела до редуциране на значителен брой персонал. В посока на преструктуриране на дружеството реформа има. Смятам, че "Български пощи" имат потенциал и възможности да бъдат добре позиционирани на пазара, каза той.
Дончев обясни, че синдикатите непрекъснато търсят контакти с ръководството на дружеството и министъра на транспорта и съобщенията по въпроса за задълженията на "Български пощи". Аз се надявам в най-скоро време да се срещнем с министър Московски, за да му кажем нашите притеснения и той да ни каже какви са вижданията на министерството по отношение на пощите, защото е ясно, че "Български пощи" имат проблеми, но ако министерството иска да помогне на дружеството, това може да стане в много аспекти, каза Дончев. Според него дружеството търпи загуби заради нелоялна конкуренция и заради това, че КРС пропуска определени моменти при сключването на договорите.