Апелативният съд във Велико Търново провежда днес следствен експеримент по делото за пожара във влака София-Кардам, при който загинаха 9 души. Експериментът се прави по указание на Върховния касационен съд, който отмени присъдите по делото и го върна за ново разглеждане. Обвиняемите в процеса са трима: шафнерът на изгорелия кушет-вагон Георги Георгиев, началникът на влака Иванка Костадинова и Георги Иванов, бивш началник в БДЖ, разпоредил двойно заключване на вагоните, което е попречило на евакуацията на пътниците.
На гарата във Велико Търново са композирани три вагона, идентични на тези от влака, в който през февруари 2008 година при пожар загинаха 9 души. Във вагоните влизат съдебен състав, адвокати, свидетели и обвиняемият шафнер Георги Георгиев, за да се извърши следственият експеримент.
Според експертизата по делото пожарът, възникнал в шесто купе, е обхванал кушет-вагона за 4 минути. Експериментът трябва да измери дали за това време обвиняемият шафнер е можел да спре влака и да евакуира пътниците от кушет-вагона. На гарата е и Дора Вичева, майка на загиналия при пожара Даниел, според която експериментът няма да установи нищо съществено.
Абсурд е това да изясни нещо. От всичко, което слушам и гледам, разбирам, че всичко работи в посока да оневини двамата "герои" - шафнера и началничката на влака. Всяка вечер заспивам с този кошмар и се мъча да си представя какво е правило детето ми, всичко възможно е правил, за да излезе. Той жив е горял. Негодувам от съдбата за това, че шафнерът е действал само за пътниците от шесто купе и за никой друг. Разбирам, че той въобще не е чукнал на всички останали пътници да ги събуди и да им даде шанс., каза Дора Вичева.
Замерванията на времето за реакция се правят три пъти. На следващо съдебно заседание Апелативният съд във Велико Търново ще изслуша заключението на вещите лица за резултатите от следствения експеримент.
Информацията е на кореспондента на БНР във Велико Търново Катя Чорова.