Eмисия новини
от 15.00 часа
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2025 Всички права са запазени

Иван Иванов и Николай Василев с различни версии за новите влакове в БДЖ

Снимка: БГНЕС

 Кога започна източването на БДЖ - дали когато се купуваха новите влакове по мащабна и амбициозна програма- същите онези, които трябва да върнем на германските банки, ако до края на годината не намерим 15 милиона за погасяване на задълженията. Депутатът Иван Иванов от ДСБ заяви, че има информация, че през януари 2005-а година тогавашният министър на транспорта Николай Василев е сключил неизгодни договори. Иванов  каза в "Нещо повече", че цената на едно място в купените вагони е  26 хиляди евро. Тогава е имало много по-изгодно предложение от руска компания - 1500 евро на място, но по неизвестни причини са вложени огромни пари и е избрано неизгодното предложение, твърди депутатът, а също и че процедурата за обществена поръчка е била съкратена.

Нищо съкратено нямаше в процедурата, беше редовна, руска компания нямаше. Не знам какви са тези влакове с 1000 места, за които говори г-н Иванов. Времето, в което са купувани новите влакове "Сименс" беше добро за компанията. БДЖ тогава беше на печалба и правителството на Симеон Сакскобургоготски не може да носи  никаква вина за сегашното предфалитно състояние на компанията, беше категоричен Николай Василев в ефира на "Хоризонт".

Цялото интервю на Диана Янкулова с Иван Иванов и Николай Василев чуйте в звуковия файл.

Новините на БНР – във Facebook, Instagram, Viber, YouTube и Telegram.


Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!

Горещи теми

Войната в Украйна

Най-четени