Просрочените задължения на компанията към края на октомври възлизат на 62 млн. лв. Това включва домакинства и търговски обекти, като 88% са домакинствата. Това каза търговският директор в „Софийска вода” Мирослав Митков в предаването "12+3" по повод на новата акция на компанията за събиране на дължимите суми от абонатите. В момента акцията ни е съвсем в началото, все още няма спрени абонати, допълни той.
Митков обясни, че комапнията е правила изчисления за намаляване на загубите чрез подмяна на водопреносната мрежа на София. Водопроводната мрежа на София е много стара и с много проблеми и нейната подмяна би коствала страшно много пари на компанията, която се финансира чрез заеми и с парите от абонатите. Правени са калкулации, но са необходими страшно много ресурси, обясни Митков.
По повод на започналата акция за събиране на задълженията от клиенти на "Софийска вода" старши-мениджърът Боян Михов обясни, че при неплащане на дължимото се спира водата на абоната. За да не се стига до толкова крайна мярка обаче, се дава възможност на клиента да подпише споразумение за изплащане на дължимото на вноски:
Клиентът има възможността на момента да се договори с представителя на компанията, отишъл да спре водоподаването, като сключи споразумение за погасяване на дълга и самото прекъсване се отлага. Няма определен лимит, които трябва да се събере. За нас е важно клиентът доброволно да си подпише споразумението и да си погасява вноските.
Цялото интервю чуйте в звуковия файл.