Шестдесет служители на БДЖ вече са се възползвали от предложението на ръководството на холдинга и са се съгласили да бъдат съкратени, като получат по 6 брутни заплати накуп. Част от парите за обезщетенията ще дойдат от продажбата на скрап. От такива продажби до момента БДЖ са събрали 4 милиона лева, до края на годината се чакат още 8.
Кметът на София Йорданка Фандъкова и заместникът й Любомир Христов потвърдиха готовността на общината да наеме работници от БДЖ за разширението на метрото, но с уговорката, че ще бъдат наемани само качествени специалисти.
Реформата в БДЖ върви с пълна пара, стана ясно от думите на председателя на Съвета на директорите Владимир Владимиров, въпреки заявката на европейската комисия да разследва плана за преструктурирането на холдинга.
От БДЖ не се притесняват и от появилите се информации, че фирма на Васил Божков е запорирала сметки на дружеството:
Най-голямото задължение, разбира се, е от "Трансимпекс", но и то е намалено.
Има още две-три фирми, с които БДЖ има проблеми при плащането, а задълженията към останалите не надхвърлят милион лева, добави Владимиров.
Общо четири хиляди тона скрап на БДЖ се планира да бъдат продадени. Спестените пари от съкращаването на над две хиляди служители на железниците няма да доведат до по-високи заплати в системата:
Заплатите в БДЖ ще бъдат повишени, когато дружествата излязат на печалба, заяви председателят на Съвета на директорите.
За оздравяване на дружеството се планира и оформяне на две-три депа за цялата страна, където да се извършват ремонтни дейности. Останалите ще се предложат за продажба. Планира се и промяна в билетопродаването. Когато стане готов целият проект, тогава ще бъде оповестен.
Ще се пести и от горивото, използвано за експлоатационни нужди, стана ясно от думите на изпълнителния директор на БДЖ Йордан Недев.
Недев помоли за извинение заради вчерашните си думи по адрес на БДЖ.
Моля за извинение към нашата аудитория за думите, които употребих като "боклук" и "цирей".
Информация на Андрей Борисов и Надежда Николова.