Всяка компания би могла да бъде докарана до фалит, но се надявам това да не се случи с БДЖ, каза в "Нещо повече" финансистът Емил Хърсев.
Транспортът се променя, имало е каруци и дирижабли. И пишещата машина умря и се появиха съвременни средства. Железниците също губят конкуренцията с автомобилния транспорт, смята Хърсев.
Без външно финансиране тази компания не може да продължи да съществува, а няма банка, която да даде пари, смята Хърсев. Трябва да има обезпечение, трябва да има план, който да показва как компанията ще генерира дохода, с който да си плаща лихвите и да си върне заемите.
Съдружник съм в българско акционерно дружество, инвестирало пари в гара в Германия. Това е инвестиция с цел сигурност. Имах клиенти, които искаха да инвестират в гара в Подуяне. Рисковете се менят, нещо, което днес е изгодно, утре може да е на загуба.
Стагнацията води до свиване на пазара, в депресия оцеляват най-силните. Много хора не вярваха, че ще минем през класическа Голяма депресия. Но и канцлерката Меркел обяви преди няколко дни, че може да продължи и 10 години. Аз мисля, че са седем, от които поне четири предстоят.
Произвеждаме осем пъти по-малко на глава от населението от Гърция, чието положение е известно на всички. И пет пъти по-малко да произвеждаме, има ограничения и те зависят от това какво можем да произведем като нация, каза Емил Хърсев.
Цялото интервю на Емил Хърсев чуйте в звуковия файл.