Добрина Карамболова
Във време на реформи в железниците една стачка би довела до фалит на БДЖ, предупредиха икономисти. За да се избегне този вариант, трябва да се постигне диалог между двете страни и да не се стига до протестни действия от страна на синдикатите.
Българските държавни железници могат да бъдат закрити до няколко седмици в случай, че бъде проведена ефективна стачка, подчерта Георги Ангелов от института "Отворено общество":
Стачка в момента, в който БДЖ е пред фалит, може да доведе до загуба дълготрайна на клиенти и от там всъщност да влоши ситуацията и да наложи още повече нужда от уволнение на хора, а ако не може да се стабилизира, просто БДЖ ще стане като Кремиковци, без нито един човек. В крайна сметка трябва да се прояви здрав разум.
Икономистът Емил Хърсев изрази мнение, че сегашната реформа може дори да не е достатъчна.
Вероятно в съвременните условия железниците не са конкурентоспособни по всичките възможни линии, които навремето са били. Икономиката се развива, светът върви напред и за съжаление това е свързано с реформи, някъде се налага да има и сливане. Неизбежно. Аз даже не знам дали тази реформа ще е достатъчна.
Георги Ангелов коментира изявлението на транспортния министър Ивайло Московски, че при евентуален фалит на БДЖ ще бъде създадена нова железопътна структура. Според икономиста, това ще е изключително скъпо начинание и може да унищожи ж.п.транспорта в страната.