Учудвам се и не знам защо се отива в такава посока. Дружеството има 800 млн. задължения, които не обслужва. Има загуба от 50 млн. миналата година, тази година ще са 30. Никой не дава кредити на фалирало дружество. Всички са били наясно, включително и синдикатите какво става. Защо не са протестирали тогава? Това каза в "Преди всички" министърът на транспорта Ивайло Московски в отговор на въпрос за предстоящите стачни действия в БДЖ.
Трябва да намалим оперативната загуба, ако успеем догодина да я доближим до 0 ще бъде голям успех. Краткосрочният ефект от нашите действия трябва да бъде намаляване на разходите. Разбира се, че ще търсим варианти и за увеличаване на приходите, но в момента това няма как да стане в такава неоптимизирана система.
Съкращаването на хора ще е свързано със съкращаване на дейности. Спират се губещи линии и по този начин се освобождават хора. Механичното съкращаване няма смисъл.
Пари за БДЖ в това състояние няма кой да даде. Синдикатите сами да преценят - ако искат да стачкуват и да се ликвидира тази компания. В краткосрочен план трябва да се оптизизират разходите и после да се предприемат действия, които ще доведат до резултати в средносрочен и дългосрочен план, каза още Ивайло Московски.
Росен Зарков от Федерацията на транспортните работници към КТ "Подкрепа" припомни, че преди няколко месеца парламентът е гласувал 140 млн. мостово финансиране за БДЖ, които не са дадени и поиска огласяване на заплатите на администрацията в БДЖ.
Целите интервюта на Веселина Миланова с министъра на транспорта Ивайло Московски и с Росен Зарков от Федерацията на транспортните работници чуйте в звуковия файл.