Два типа изследвания ще провежда в изборния ден МБМД, социологическата агенция, с която БНР си партнира. Това каза в ефира на "Преди всички" социологът Давид Кюранов от агенцията. Той уточни, че едното от изследванията е така нареченият екзит пол, при който екип от агенцията ще стои пред избирателните секции и ще анкетира всеки пети гласувал. Участието в анкетата е анонимно и доброволно. На всеки час ще бъдат подавани данни за развоя на гласуването. Вторият тип изследване е паралелното преброяване, което МБМД ще извърши паралелно с избирателните секции. Агенцията ще има екипи в над 600 секции в цялата страна.
Кюранов окачестви избирателната кампания като затворена в общността на кандидатите, обърната към миналото и пълна с нападки. За ушите на хората това беше като фонов шум, допълни той. Съдържателната страна на кампанията Кюранов определи като лишена от конкретика, дебат и ясно формулирани послания. Според социолога кампанията за местния вот е минала в сянката на президентската кампания, а кандидатите са акцентирали върху грешките на другите, вместо върху собствените си преимущества.
Ние трябва да се научим да избираме, каза в заключение социологът, като изтъкна колко пагубно се отразява ниската избирателна активност върху избора на кадри за ключовите позиции в държавата.
Чуйте цялото интервю с Давид Кюранов в звуковия файл.