Най-големият проблем на БДЖ в момента е липсата на професионално управление, каза в "12+3" Йордан Мирчев, бивш шеф на БДЖ и на транспортната комисия в парламента.
Производителност се постига не само със съкращения, но и с организация. Защо частните превозвачи работят на печалба, а БДЖ е на загуба?
Що се отнася до липсващите вагони, имам сериозни съмнения, че технологията на преброяването е нарушена. Напоследък се говори за вагони от югоембаргото на бивша Югославия. Това ли е проблемът на железниците? Да, недопустимо е, дълговете от 800 млн., но тези пари са натрупани през последните години. На всеки лев, произведен от БДЖ, 1,50 лв. дава държавата, каза още Мирчев.
Закриването на една второстепенна железопътна линия няма да доведе до бързо намаляване на разходите. Ако целта е да има бързи приходи, трябва бързо да се промени графикът, трябва да се рационализира технологията на пътническите и товарните превози. Трябва агресивна пазарна реформа, смята Мирчев.
Цялото интервю на Людмила Железова с Йордан Мирчев чуйте в звуковия файл.