Олга Иванова
Увеличава се присъствието на български вина на руския пазар, съобщи Евгени Харамлийски от Българската асоциация на сомелиерите. Българските винопроизводители ще изнасят и за Великобритания, Белгия, Швеция и САЩ.
На руския пазар обаче се изнася нискокачествено вино и съответно износната цена е ниска, докато на запад можеда се говори за по-приемлива цена, комнтира Харамлийски:
Българското вино има дори доста по-добро съотношение цена/качество и от тази гледна точка ние сме конкурентоспособни на световния пазар. Проблемът при нас идва с имиджа. Както имиджът на страната не е толкова добър, така и имиджът на българското вино не е. И нормално западните потребители очакват от българското вино да е предимно евтино и никой няма претенции за качество.
85% от продажбите на вино на масовия български пазар, обаче, остават в ценовия клас между 2 и 4 лева, показва проучване на асоциацията на сомелиерите.