Интервю на Юлияна Стоянова с Апостол Апостолов и Стефан Асенов
Update Required To play the media you will need to either update your browser to a recent version or update your Flash plugin.
Най-големият парадокс е, че липсва документ. Няма национална стратегия за управление. Има единствено годишни програми, които се изпълняват от Агенцията по приватизация. Идеята е в тази стратегия да се уточни кои предприятия ще бъдат приватизирани, по какъв начин. Работи се на парче и липсва тази национална стратегия, която да сложи рамката. Това каза финансовият анализатор Стефан Асенов в предаването "Нещо повече". Сегашното правителство изгуби вече две години и половина, за да успее да извърши поне частично приватизацията на предприятията, които са залегнали в тяхната стратегия, която не е публична и то в момент на тежка финансова криза, в която тези пари можеха да се използват за подпомагане на бизнеса и за работни места, каза още Асенов.
Всяко едно забавяне за приватизация на "Булгартабак" и БТК след 2000 година беше късно. Дойде момента, в който "Булгартабак" най-накрая се продаде. Сега вече какви са целите, може би и министърът на икономиката трябва да обясни и председателят на Агенцията за приватизация, заяви икономистът Апостол Апостолов.
Апостолов коментира, че е нормално "Български пощи" да бъдат приватизирани. За "Български пощи" не е такова табу да се говори, че по никакъв начин не трябва да се пипа този монопол, имайки в предвид средата, в която пощите започват да функционират. Според мен те губят спрямо световните лидери, които участват на пазара. Пощите си остават едни доставчици на услуги до крайни клиенти. Нормално е да се мисли за някаква форма дали на приватизация, дали на партньорство с инвеститор, който знае как да управлява. Няма някакъв уникален проблем в случая, каза още Апостолов.
Мненията на Апостол Апостолов и Стефан Асенов чуйте в звуковия файл.