Тази година ще заведем над 5000 дела срещу длъжници. Това съобщи прокуристът на „Софийска вода” Иван Иванов в предаването „Преди всички”. По думите му в момента, в който дружеството се обърне към съда, част от хората веднага плащат задълженията си.
Не следва само размерът на дълга да е водещ в подхода ни към нелоялните клиенти. Тук, в голяма степен, става въпрос за справедливост спрямо лоялните клиенти. Нашата политика е първо да влезем в разговори с тези, които не си плащат, да им даваме възможност за разсрочено плащане, ако нямат възможност да си платят на един път сметките. В противен случай се принуждаваме да преминаваме в много крайни действия, което е прекъсване на водоснабдяването и въвеждане по съдебен ред събирането на тези дългове, обясни още Иванов.
Прокуристът на „Софийска вода” заяви, че най-честите проблеми, които съществуват, са свързани с разпределението на т.нар. общи нужди, което е в следствие на недобрата база данни, с която разполага дружеството, за живущите в определен вход.
В този смисъл, за да намалим жалбите, за да сме по-коректни спрямо клиентите, на нас ни е нужно съдействието на домоуправителите. От наша страна това, което правим, за да намалим подобни проблеми, е да усъвършенстваме информационните технологии, с които разполагаме, така че те да хващат такива проблемни случаи още в зародиша им и ние превантивно да ги решаваме, коментира Иванов.
По думите му месечно се правят над 10 000 анализа на питейната вода в София. В повечето случаи тези анализи показват, че водата е с добри питейни качества, а това се случва в 78 пункта по цялата мрежа в столицата. Качеството на водопроводната мрежа влияе върху водата, но, слава богу, това не винаги води до някакво влошаване на водата. Също някакво значение оказват и аварийните ремонти, които в много кратък интервал от време могат да влошат качествата на водата, но в никакъв случай не я правят непитейна, каза още Иван Иванов.
Цялото интервю чуйте в звуковия файл.