Update Required To play the media you will need to either update your browser to a recent version or update your Flash plugin.
Нито железопътният, нито автобусният транспорт в България отговарят на европейските изисквания за качествен, високоскоростен и удобен транспорт. Това заяви в предаването „Преди всички” Кирил Ерменков – почетен председател на Управителния съвет на Научно-техническия съюз по транспорта. Според него обаче железопътният транспорт има шанс за развитие така че да отговаря на критериите. Това зависи от политиката, стратегията, философията за развитие на транспорта в България и преди всичко на масовия транспорт – железопътен и автобусен. Много зависи от това не само какво е записано в програмите, а и какво ни налага ЕС и европейската политика, коментира той.
За мен са интересни честите смени на ръководствата на тези основни държавни компании, говоря преди всичко за БДЖ, тъй като една политика за развитие и привличане на повече пътници и приходи е средносрочна и дългосрочна. Единствените намерения - с увеличаване на цените на услугата, мисля, че са недостатъчни, особено в средата на активния туристически сезон. Те трябва да бъдат мотивирани добре – дали има подобряване на транспортната услуга, дали има нови спални и пътнически вагони, дали съществува трайна тенденция за увеличаване цените на електроенергията и горивата. Смятам, че такива условия в момента няма. За да използваме интереса на пътниците поне през летния сезон, би могло да се изчака един по-добър период, след активния летен сезон, смята Кирил Ерменков.
Преди малко повече от година Министерски съвет прие стратегия за развитие на транспортната система на България до 2020 г., припомни Ерменков и добави мнението си, че в тази стратегия различните видове транспорт не се развиват равнопоставено, а е дадено предимство на автомобилния транспорт.