Тенденциите в развитието на българските печатни медии са изключително тревожни, смята политологът и експерт по масови комуникации Иво Инджов.
Нерадостната констатация за състоянието на печатните медии у нас е основен извод в първата част от проекта „Корупция в печатните медии”. Проектът у нас е подкрепен от Фондация за свободата „Фридрих Наумън” и посолството на САЩ в България. Обект на изследването са печатните медии в периода от 1989 до 2009 г.
Eто и някои от тенденциите в развитието им обобщени от Иво Инджов: Първата от тях е булевардизирането на голяма част от тях. Втора тенденция – превръщане на отделни изявени журналисти, а и на цели издания и телевизионни издания в PR отдели на определени политически сили и икономически кръгове. Трета тенденция – нарастване на степента на медийна концентрация. Четвърта тенденция – нарастване на непрозрачността на медийната собственост. Пета тенденция – възход на жълтата преса.
Според журналиста от електронен вестник Иван Бакалов жълтата преса у нас е най-независимата в момента: "Вестници от типа на „Уикенд” и „Шоу” станаха най-независимите издания в България, защото те живеят само от продажби и рекламата не ги интересува."