По всички правила, въведени от Чикагската конвенция и Анекс 13 към нея авиционните произшествия се разледват от комисия, назначена от държавата, където се е случило авиционното събитие. Практика е държавата, която е собственик на самолета и чийто граждани са пътувалите в него също да проведе собствено разследване. Това каза в предаването "Преди всички" Атанас Костов, директор на дирекция "Разследване на произшествия във въздушния, водния и железопътния транспорт" в министерство на транспорта по повод трагичния инцидент със самолета на президента на Полша Лех Качински край руския град Смоленск.
Авиационният експерт допълни, че решението за кацане се взима само от пилота. На въпрос дали е възможно поведението на пилота да бъде направлявано от друг човек на борда, в случая член на делегацията, Костов каза, че това е нежелателно и недопустимо, но в случая няма как това да се докаже.
За конкретните параметри и различни подходи при кацане, както и за съдбата на българския правителствен самолет ТУ 154 можете да научите повече в звуковия файл.
/ЛЦ/