"Медийното събитие на 2009-та са турските сапунени сериали, но аз твърдя че
новият политически език, препредаван от медиите, е език на "сапунените скандали", тази позиция изрази социологът Мила Минева, участвала в проекта на фондация "Медийна демокрация" Лаборатория за Медиен мониторинг. Последният етап на обследване на медиите е бил свързан с периода около частичните местни избори.
Всички загубиха убедително на тези кметски избори - повече хора избраха да пуснат фиш, а не изборна бюлетина, каза Мила Минева. Единият "сапунен скандал" на сезона според нея е случващото се около Паметника на незнайния турски воин, история, която затихна, а преди няколко дни бе успешно възкресена от медиите. Давид Черни също преживя "втори сезон", отбеляза Минева.
"Удивителното е, че най-важният и сериозен министър в правителството влезе в ролята на комичната фигура", добави Мила Минева при представянето на резултатите от медийното наблюдение и допълни: "Опитах се в търсачките да открия дебат около най-важния документ на страната за идната година - открих твърде много подробности за пицата, а нищо не разбрахме за бюджета."
Този "комедиен сериал" по думите на Мила Минева е още в "първия си сезон". Добрата новинаа за супер героя е, че "засега зрителите гледат с интерес" и е трудно да се предвиди "кога ще сменят канала. "
/Я.Б./