Вашите сигнали остават "глухи" за институциите, сблъскали сте се с проблеми или пък сте станали свидетели на интересна история, която искате да разкажете.

Вече има как – на специална платформа в сайта на БНР очакваме вашите снимки, видеа и кратко описание.

Пишете ни на "Подай сигнал", а нашите репортери ще направят проверка и ще разкажат в ефира на БНР, ще го покажем във "Вашият сигнал" на сайта ни и в социалните мрежи.

Превозвачите, блокирали граничните пунктове у нас, заплашиха с нови протести

Московски: Българските институции не са причина за бавното преминаване през границите

| обновено на 31.10.16 в 15:32
Снимка: Дора Атанасова
Шофьори на тирове блокираха няколко гранични пункта. Недоволството е породено от продължаващите трудности при преминаването на границите. Около 10.30 часа над 50 шофьори на тежкотоварни камиони затвориха с жива верига граничния пункт "Кулата". До обед не се пропускаха никакви автомобили и в двете посоки, което доведе до образуване на колони в България и Гърция. Служители на МВР контролираха движението и престоя в района. Блокадата беше вдигната в 12.00 часа.

Изпълнителният директор на Съюза на международните превозвачи Йордан Арабаджиев подчерта:

Ние сме недоволни от обработката на документите на нашите камиони. Това изчакване вреди и ни прави неконкурентно способни. Отправяме нашия протест към отговорните институции и желаем от тях да вземат всички необходими мерки, за да се реши трайно проблемът с преминаването през граничните пунктове.

В националния протест на превозвачите се включиха всички браншови организации. От Съюза на българските транспортни работници припомниха, че са изпратили до ресорните министерства няколко писма с конкретни искания за подобряване  на условията на българските граници, както и предложения за работни срещи, на които до този момент не са получили официални отговори, заяви Александър Стамболийски: 

По никакъв начин не бяха взети под внимание нашите предложения и искания за по-лекото преминаване на камиони и леки автомобили през границите, за да може пътникопотокът да е по-стабилен и да няма такива колони от автомобили, които да пречат на движението и да довеждат до срив в икономиката. До колкото ми е известно, дадено е време от един месец на ресорните ведомства. Това е предупреждение, за да се знае какво ще се случи след един месец, ако не се вземат постоянни мерки. Ще има по-ефективни протести. 

На въпрос на "Хоризонт“ дали намират връзка между своите действия и тези на гръцките фермери от февруари тази година, превозвачите отговориха, че аналогия не може да има, тъй като техният протест е обявен като дата и време, има за цел да провокира диалог с институциите, както и намиране на решение на трайните проблеми на българските превозвачи. 

Заради протеста на граничния пункт "Русе - Гюргево" преминаването беше спряно и в двете посоки. Превозвачите затвориха всички входни и изходни пътища към граничния пункт "Дунав мост" и останаха там с камионите си два часа. Причината за протеста им е прекалено дългото време за изчакване по граничните пунктове. Те изразиха недоволството си: 

Как мислите, редно ли е седем часа да чакаш в едната посока, за да минеш границата и седем часа да чакаш в другата посока? Това нормално ли е? За да отидете на работа да чакате седем часа… Мисля, че не е нормално. В Европа го няма това нещо. Не знам дали може да се каже, но между идиотски държави и границите са такива. Горе на румънско-унгарската граница пак е същото. Ако не се подобри положението, след време ще вземем по-крути мерки.

Според протестиращите цялата система не е точна. Превозвачите настояха за реорганизация на работата по граничните пунктове и назначаването на още служители, които да оформят документите на товарите.

За близо два часа остана блокиран и граничният пункт "Капитан Андреево".

Превозвачите се оплакват от системното образуване на колони от тирове на българо-турската граница:

Лично аз бях с камион тук на 22-ри срещу 23-ти, опашката беше девет километра от турска страна. Цялата граница съм я минал за 23 часа. От турска страна документите се оправят за две-три минути, тук се оправят за много повече - за 20, 30, 40 минути. Трябва да се промени системата на работа. В другите страни хората се чудят как да отворят коридори, за да се работи, а при нас точно обратното, коментира един от протестиращите на ГКПП "Капитан Андреево“.

Липсва добра организация на нашия пункт, за разлика от турския, коментират превозвачите и предлагат: 

Организация и работа. Ако трябва да се подменят кадрите, да се сложат млади хора, които са в час с компютрите, с техниката, за да може да се работи. 

Протестиращите вдигнаха блокадата в 12.00 часа и в момента движението към Турция е свободно.

На граничния пункт "Видин - Калафат“ превозвачи изразиха недоволството си с мирен протест и движението там не беше спряно.

Движението през "Лесово" не е преустановявано. Кметът на община Елхово е бил уведомен за протестни действия на превозвачи минути преди 10.00 часа, но до блокиране на пътя не се е стигнало, съобщиха от полицията в Ямбол.

Министърът на транспорта Ивайло Московски заяви, че българските институции не са причина за бавното преминаване на границите, от което се оплакват шофьорите на тирове. Московски посочи, че преди няколко седмици е имало среща на превозвачи с "Гранична полиция“ и Агенция "Митници":

Изговориха се темите, знае се, че това е проблем. Явно до момента не са видели адекватна реакция превозвачите и това ги е принудило, каза в Бургас министър Московски.

В звуковия файл можете да чуете целия репортаж на Олга Иванова.




Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!