Вашите сигнали остават "глухи" за институциите, сблъскали сте се с проблеми или пък сте станали свидетели на интересна история, която искате да разкажете.
Вече има как – на специална платформа в сайта на БНР очакваме вашите снимки, видеа и кратко описание.
Пишете ни на "Подай сигнал", а нашите репортери ще направят проверка и ще разкажат в ефира на БНР, ще го покажем във "Вашият сигнал" на сайта ни и в социалните мрежи.
Независимо от причината за закъснението, от авиокомпанията трябва да предоставят на пътниците си две телефонни обаждания, храна и напитки, бeзплатно хотелско настаняване и транспорт до хотела. В повечето случаи обаче хората не знаят правата си и не изискват нищо от авиокомпанията.
Ако полетът закъснее повече от 5 часа имате право да се откажете от пътуването и да получите парите си обратно. За парично обезщетение в размер от 125 до 600 евро може да претендирате, когато кацнете на летището със закъснение повече от 3 часа и когато полетът бъде отменен по вина на авиокомпанията.
При отмяна на полета компанията трябва да ви предложи алтернатива. Единият вариант е да промени маршрута и да летите със следващия полет на друга авиолиния или да ви направи нова резервация на удобна за вас дата. Пътникът може да се откаже от полета и в рамките на 7 дена трябва да получи парите си обратно.
Задължение на авиолиниите е да информират пътниците за техните права:
Това се случва обикновено с едни ситни шрифтове под гишето. Никой не те уведомява директно и много от пътниците не знаят своите права, не разбират за това, че имат право на хотелско настаняване и спят на летището. Това каза за "Хоризонт" директорът на Европейския потребителски център Игнат Арсенов.
Цялото интервю чуйте в звуковия файл.