Вашите сигнали остават "глухи" за институциите, сблъскали сте се с проблеми или пък сте станали свидетели на интересна история, която искате да разкажете.
Вече има как – на специална платформа в сайта на БНР очакваме вашите снимки, видеа и кратко описание.
Пишете ни на "Подай сигнал", а нашите репортери ще направят проверка и ще разкажат в ефира на БНР, ще го покажем във "Вашият сигнал" на сайта ни и в социалните мрежи.
Проектът за изграждането на 15 км тунел на магистрала "Струма" през Кресненското дефиле да бъде преразгледан и да се търсят алтернативи на това трасе. Това предлагат представители на браншови пътни организации, "Пътна безопасност", строителството и Строителния университет.
Според представителите на бранша проектът за тунела е изключително скъп - 1,1 млрд. лева, с тенденция да достигне 1,5 милиарда лева. Строителството ще продължи близо десет години. Поддръжката му ще струва годишно на бюджета около 50 милиона лева и не е оправдан от гледна точка на очаквания трафик. Освен това тунелът ще се строи в силно сеизмична зона и ще е потенциална цел за терористи.
Иван Бойков, изпълнителен директор на Строителната камара:
Искаме да се преразгледа въпросът и да се търсят възможни алтернативи за това трасе, разбира се, при спазване на всичките изисквания за ефективност. Няма такава българска фирма, която да може да изгради тунела и да го проектира самостоятелно, тъй като тунелно съоръжение от 15 километра, мисля, че в Европа се прави от две-три фирми.
Алтернативата предвижда модернизация на съществуващото трасе за проектна скорост от 90 километра в час и разширяване на съществуващия път до четирилентов габарит. Представители на екоорганизациите попитаха дали браншът ще поеме отговорността за евентуална европейска наказателна процедура.
Защо сега, когато всичко е решено, когато Европейският съюз каза на Агенция "Пътища" да избере алтернатива, която да решава транспортния и екологичния проблем, Агенция "Пътища" избра тунела. Сега гилдията се вдига, защото българските пътищарски батковци и братковци няма да хапнат нищо от този тунел, каза Петко Ковачев.