11-то издание на кампанията Ден без асансьори

Руми Киризиева - сдружение БГ Бъди активен

Единадесетото издание на кампанията Ден без асансьори стартира утре и отново насочва вниманието към значението на ежедневната физическата активност. За поредна година организаторите BG Бъди активен  са си поставили за цел да демонстрират на хората от всички възрасти колко е лесно е да бъдем активни, въпреки натовареното ежедневие. 

По думите на Руми Киризиева от екипа на сдружението, в рамките на този ден всички участници са призовани да използват стълбите вместо асансьорите в домовете, офисите и обществените сгради. 

„Движението е здраве!“ – това е нашето мото, което ни напомня, че дори кратките ежедневни активности могат да подобрят значително физическото и психическото ни състояние.”, казва Ласка Ненова, генерален мениджър на BG Бъди активен - “Всяка стъпка по стълбите е стъпка към по-добро здраве и благополучие.То е естествен лек за тялото и духа, който ни помага да поддържаме добра физическа форма, да намалим стреса и да подобрим настроението си. Включването на редовни физически упражнения в ежедневието ни не само повишава енергията и издръжливостта ни, но също така укрепва имунната система и подобрява качеството на съня. Независимо дали става въпрос за разходка в парка, йога у дома или спортни занимания, всяко движение има значение и носи ползи за нашето здраве.”  

Организацията си е поставила за цел да повиши осведомеността относно ползите от редовното движение и да покаже колко лесно можем да включим повече физическа активност в ежедневието си. 

Традиционно посланието се споделя от популярни лица, актьори, музиканти, инфлуенсъри, спортисти, а всеки желаещ може да се присъедини като направи своя снимка или видео на избора си да бъде активен на стълбите и сподели това в социалните мрежи с #NoElevatorsDay2025 и #ЯмСтълбиЗаЗакуска.

Поредният креативен и различен начин за интегриране на физическа активност в ежедневния ни ритъм, който BG Бъди активен разработва е “Хапче за движение”-  “MOVEmentPills/Хапче за движение/ цели да интегрира малки, но ефективни дози движение в ежедневието ни, предоставяйки иновативни решения за справяне със заседналия начин на живот.”, каза за Радио Пловдив Руми Киризиева и допълни още 

Кампанията „Ден без асансьори“ напълно съответства на тази философия, като напомня, че всяка възможност за движение е ценна. Съдържанието на картонените кутийки показва на хората, че е лесно да бъдат физически активни всеки ден и с намигване напомня, че най-доброто лекарство, с което разполагаме е движението. Към MOVEmentPills има създадена видеотека от  90 броя видеоупражнения, които дават идеи на хората как да бъдат активни по различно време на деня и на различни места. Съдържанието на кратките серии е разработено от професионални инструктори от зала." 

Руми Киризиева бе гост в предаването "Вход свободен". Разговорът ни с нея е достъпен в прикачения звуков файл.

Още от БНР уеб